تماامی قرارداد ها به صورت جامع تنظیم شده اند و شما به نسبت شرایط و شکل توافق با اکیپ های کاری نیاز به تغییرات در بند های مختلف قرارداد دارید . پیشنهاد ما برای تغییرات در بند های قرارداد گرفتن مشاوره از افراد حقوقی و خبره در این حوزه می باشد .

قرارداد پیمانکاری ساختمان یا قرارداد مقاطعه‌کاری ،  قراردادی است که در آن کارفرما یا مالک، شخص یا یک شرکت ساختمانی را برمی‌گزیند تا مسئولیت و مدیریت اجرای پروژه ساختمانی را بر عهده گیرد. چنانچه قراردادهای پیمانکاری مخالف صریح قانون نباشند به اَشکال مختلفی بین پیمانکار و کارفرما منعقد می‌شوند.

مديريت پيمان به‌معنای به استخدام درآوردن يک شخص حقيقی يا حقوقی برای اجرای صفر تا صد يک پروژه ساختمانی است که دستمزد پيمانکار بر اساس درصدی از هزينه ساخت مصالح و دستمزدها صورت می‌گیرد. بنابراین تعیین کلیه روش‌های اجرای پروژه و استخدام نیروها به عهده پیمانکار پروژه می‌باشد. در این روش شخص یا شرکت پیمانکار بابت مدیریت پروژه و تخصص درصدی از هزینه کل که شامل هزینه اجرا و تهیه مصالح و دستمزد است را دریافت می‌کند ولی قبل از هزینه‌های صورت گرفته در پروژه باید توافق طرفین قرارداد جلب شود.

این روش معمولا در پروژه‌های کوچک که نیاز به اتمام سریع پروژه است به کار گرفته می‌شود. در این روش دستگاه اجرایی یا کارفرما فرد یا افراد مورد اعتمادی را انتخاب می‌نماید و مسئولیت و مدیریت اجرای پروژه را بر عهده آنها می‌گذارد.

در روش پیمانکاری امانی هیچ قراردادی با پیمانکاران خارجی بسته نمی‌شود و تمام مسئولیت‌های پروژه بر عهده کارفرما می‌باشد و او تمامی مصالح و ماشین آلات را تامین می‌کند و مدیریت اجرا نیز به عهده اوست.

 

پیمان‌های دستمزدی قراردادهایی هستند که در آن تهیه مصالح مورد نیاز اجرای پروژه به عهده کارفرما است و اجرای عملیات بر عهده شرکت پیمانکاری صورت می‌گیرد .بنابراین در این‌گونه پیمان‌ها شرکت پیمانکار از بابت اجرای عملیات فقط دستمزد اجرا دریافت می‌کند.

در این نوع از قرارداد تهیه وسایل و ابزارآلات بر عهده شرکت پیمانکار است .این نوع پیمان بیشتر به نفع طرفین یعنی کارفرما و پیمانکار ساختمان خواهد بود. به دلیل اینکه کارفرما مصالح را با توجه به سلیقه و تشخیص خود از لحاظ نوع و جنس و تعداد آن تهیه می‌کند و آنها را بر اساس بودجه خود تعیین می‌کند و هر موقع نیز مشکل مالی برخورد کرد می تواند کار را تعطیل نماید .چون شرکت پیمانکار نیز فقط دستمزد نیروی انسانی را پرداخت می کند ،در صورت تعطیلی کار به خاطر مشکلات مالی چندان مشکلی پیش نخواهد آمد.

در این روش پیمانکار به دو ۲ شیوه عمل می‌کند.

1.پیمانکار توافق می‌کند که در مقابل دریافت مبلغی، کل عملیات موضوع پیمان را به اتمام برساند.
2. پیمانکار توافق می‌کند که در ازای دریافت مبلغ معین برای هر واحد کاری که انجام می‌دهد موضوع عملیات قرارداد را انجام دهد.

در نمونه قرارداد پیمانکاری ساختمانی بدون مصالح، تأمین مصالح مورد نیاز اجرای عملیات ساختمانی جهت اجرای کامل کلیه عملیات ساختمانی از قبیل بنای ساختمان، تأسیسات برقی، تأسیسات سرمایشی و گرمایشی، تأسیسات مکانیکی، محوطه سازی، حصارکشی، راه اندازی و تحویل بخش های مربوطه به تأسیسات بر عهده پیمانکار نمی‌باشد.

در این نمونه قرارداد، اجرای کامل کلیه عملیات ساختمانی از قبیل بنای ساختمان، تأسیسات برقی، تأسیسات سرمایشی و گرمایشی، تأسیسات مکانیکی، محوطه سازی، حصارکشی، راه اندازی و تحویل بخش‌های مربوطه به تأسیسات و تمامی مصالح مورد نیاز در انجام موضوع قرارداد در مدت تعیین‌شده توسط پیمانکار تأمین می‌گردد.

قراردادهای پیمانکاری ساختمان از هر نوعی که باشند به صورت کلی پیمانکار ساختمان موظف است تا موارد مشخصی را در اجرای عملیات عمرانی رعایت نماید.

از وظایف پیمانکار می‌باشد که توجه داشته باشد همه اقدامات در راستای ساخت و ساز به شیوه‌ای قانونمند انجام می‌شوند.

برنامه‌ریزی از استخدام کارکنان تا تعیین یک جدول زمانی مرحله به مرحله که تمامی فعالیت‌های لازم از ابتدا تا انتهای پروژه را در برگیرد

پیمانکار در اجرای کلیه مراحل اجرایی ساختمان باید پای‌بند به نقشه‌های فنی و اجرایی تهیه شده باشد

پس از بررسی نقشه‌های اجرایی در صورتی که مشکلی برای اجرا وجود داشت پیمانکار باید موارد لازم را با مشاور یا کارفرمای پروژه مطرح کند.

پیمانکار ساختمان بایستی تمامی قوانین و ضوابط مربوط به ساخت‌وساز را بداند و توجه داشته باشد که بسته به مکان و زمان ساخت و ساز، قوانین ممکن است متفاوت باشند.

رعایت تمامی موارد مربوط به حفظ امنیت کارگاه و تهیه وسایل خدماتی و حفاظتی برای کارگران برعهده پیمانکار پروژه است.

دانلود

لطفا برای دریافت لینک دانلود اطلاعات خواسته شده را وارد نمایید